Meest gestelde vragen

Kan ik mijn weave of pruik bij jullie kopen én plaatsen?

Ja dat kan, wij zijn niet alleen een kapsalon voor behandelingen. Wij leveren ook haar aan particulieren en salons. Koop je extensions, weaves en of haarstukken in onze webshop en plan een afspraak om ze te plaatsen. Houd rekening met de levertijd. Fun fact: bij aanschaf van een pruik is de eerste keer plaatsen helemaal gratis! 

Wat is de levertijd?

Voor een bestelling van losse bundels of een (frontal) closure is de levertijd 3-5 werkdagen. De levertijden van pruiken en haarstukken is de levertijd ongeveer 2 tot 3 weken.

Kan ik betalen in termijnen?

Helaas, het door jou bestelde haarstuk of extensions  moet in geheel afgerekend worden. Dit kan bij ons in de salon per pin of contact of via factuur (iDeal).

Kan ik mijn bestelling ophalen?

Ja, u kunt uw bestelling afhalen in de salon. Verzending is ook mogelijk. Verzending/Levertijd

Kan ik zonder afspraak binnenlopen? 

Je kunt altijd bij ons binnenlopen voor informatie. Wij behandelen echter alleen op afspraak. Het kan dus zijn dat wij niet aanwezig zijn in de salon als er geen afspraken gepland staan. Wij adviseren altijd om eerst even te bellen voor je vertrekt. Zo weet je zeker dat er iemand is die je te woord kan staan. Contact

Hoe kan ik betalen?

Wij accepteren via deze webshop alleen Paypal betalingen. Op onze uitgebreidere webshop www.lovedishoponline.nl  kun je ook met iDeal betalen. 

Kan mijn haarstuk worden vergoed?

Dit is afhankelijk van uw zorgverzekeraar. Als deze onafhankelijk is en met vrije zorg keus, kunt u met de door ons gemaakte factuur uw haarstuk declareren. Wij hebben géén contracten met verzekeraars en zijn niet in bezit van een AGB code. Ons advies is dan ook om altijd alle opties te bekijken, ook bij andere zorgverleners en haarwerkers. Wij begrijpen de "geruststelling" bij een gecontracteerde haarwerker, maar uit vele klantervaringen blijkt dat dit niet altijd zekerheid op tevredenheid biedt. 

Wat kost mijn pruik?

Op onze uitgebreide webshop kun je een pruik samen stellen door de gewenste bundels en closure samen te stellen. Vink alles gemakkelijk aan en je ziet precies wat jouw haarstuk zal gaan kosten. 

Eventuele verfkosten of extra aanpassingen kunnen telefonisch overlegd worden. Voor prijsindicaties en informatie over pruiken kun je ook telefonisch een consult inplannen. Voor dit consult reserveren wij een half uur en kunnen wij je verder helpen bij alle vragen. Een consult is gratis en vrijblijvend. 

Om een indicatie te geven wat betreft onze haarstukken en pruiken:

kort €350 - €450

half lang €450 - €650

lang €650 - €850

extra lang of vol €850 - €1250

 

Ik heb ergens anders bundels en een closure besteld, kan ik bij jullie een pruik laten maken?

Ja dat kan mits de bundels of banen niet geknipt zijn, je kunt het haar schoon en droog opsturen of langs brengen. Klik op deze link om jouw pruik op de planning te zetten. Binnen 24 u na ontvangst maken wij je pruik en sturen deze terug. 

Ik heb ergens anders een pruik/haarstuk gekocht, maar het is niet wat ik verwacht had. Kunnen jullie dit aanpassen? 

Nee, wij kunnen geen haarstukken en pruiken die elders zijn aangeschaft vermaken of aanpassen. Dit heeft te maken met de garantie van de desbetreffende winkel/salon. Wij kunnen niet garanderen dat de aanpassingen het probleem zal verhelpen en tegelijkertijd vergen deze behandelingen vaak wel enorm veel kostbare tijd. Het plaatsen, zonder evt aanpassingen ervan doen wij wel. 

Wat is het verschil tussen een frontal en een closure?

"Closure" zegt het al, dit is het stukje waarmee de weave of pruik word afgesloten boven op (en zijkanten). Hierin kun je midden of zijscheidingen maken. De normale closure heeft afmetingen van 10 cm bij 10 cm. De frontal is een grote closure en heeft de afmetingen van 30 bij 10 cm. Door dat de frontal de hele voorpartij bedekt, is er de mogelijkheid om diverse scheidingen te trekken en het haar naar achter te dragen. Echter slijt de frontal sneller en is daarom sneller aan vervanging toe. Kijk voor voorbeelden en prijzen in onze webshop.

Wat is het verschil tussen silkbase, lace of HD?

Lace is een doorzichtig stuk tule waar haartjes 1 voor 1 op worden geknoopt. Lace schijnt door en is zeer dun en plat. HD is ook een tule soort, maar nog dunner. Let op: HD lace is prachtig voor een natuurlijke haarlijn máár rafelt sneller en scheurt sneller. Wil je een gelijk soort resultaat maar wat net iets minder fragiel is, ga dan voor de lace in transparante kleur. Silkbase is een stuk stof waar haartjes door heen gelusd worden. Deze stof heeft de kleur van een hoofdhuid. De silkbase is wat dikker omdat deze bestaat uit 3 lapjes stof.

Wat is het verschil tussen de 3 pruiken (handgemaakt, machinaal of full lace)?

De handgemaakte pruik word gemaakt van bundels en een (frontal)closure. Deze worden gemaakt op een rekbare cap, daarom zijn er geen hoofdmaten nodig. Deze pruik is de meeste verkochte pruik vanwege de duurzaamheid en de mogelijkheid tot reparatie.

De machinaal gemaakte pruik, word gemaakt in de fabriek bij onze leverancier. Deze pruiken zijn zeer stevig. Banen zijn wat dunner dan bij onze handmade pruiken, maar zijn ideaal voor een natuurlijke look.  De duurzaamheid van deze pruiken is prima. Machinale pruiken kunnen echter niet meer uit elkaar gehaald worden. 

De full lace pruik word gemaakt van tule (lace). de pruik is totaal geknoopt en bied daarom de mogelijkheid ook scheidingen achter op het hoofd te maken. Bijvoorbeeld voor een half hoge staart of 2 vlechten. De full lace pruiken vallen iets sneller uit omdat deze geknoopt zijn en dit werk zeer kwestbaar is. Het voordeel van deze pruiken is dat ze heel glad aanvoelen omdat er geen banen of naaiwerk aan te pas komt. Full lace pruiken worden vaak geplakt dmv lijm, gel of tape.

Alle pruiken hebben een elastieke band en kunnen vast genaaid worden aan het eigen haar. De machinale en handgemaakte pruik kunnen vast geplakt worden aan de voorkant. De full lace pruik kan rondom vast geplakt worden. 

Elke pruik die (gedeeltelijk) gemaakt is van lace , heeft de mogelijkheid te slijten. Lace is zeer fragiel. Dit kan gedeeltelijk vervangen worden na slijtage, zodat je niet een hele nieuwe pruik hoeft aan te schaffen.

Hoeveel bundels heb ik nodig voor een pruik of weave?

Voor een normale coupe zijn 3 bundels (200-300gr) voldoende. Voor een volle coupe zijn 4 bundels voldoende. Bij lengtes langer dan 20' adviseren wij om 4 bundels of meer te nemen, de puntjes kunnen dunner ogen vanwege de langere lengte. Voor een full weave of pruik heb je ook een (frontal) closure nodig. Voor upart weaves en pruiken heb je geen closure nodig. 

Kunnen de bundels en closures gekleurd en geblondeerd worden?

Ja, ons haar is van nature donkerbruin en kan in elke gewenste kleur gekleurd worden. Blonderen is ook mogelijk, echter is blonderen schadelijk voor het haar en ons advies is dan ook om dit niet zelf te doen, laat dit doen door een professionele haarstylist.  

Ik heb ergens anders haar gekocht, verven jullie deze ook?

Ja, alleen kunnen wij geen garantie bieden op haar waarvan wij de donor of origine niet kennen. We hebben er daarom voor gekozen om blondeer behandelingen alleen nog toe te passen op ons eigen haar. Donker kleuren of tonen van elders gekocht haar kunnen wij wel voor je doen. Geheel op eigen risico. 

 Kan het haar gekruld of gestijld worden?

Ja dit kan. Gebruik voor het stijlen of krullen met een hete tang een heat protector. Ons advies is om blond haar nooit te stijlen of krullen met een hitte boven de 160 graden. Wij raden in dit geval de steampod behandeling aan. 

Ik heb een klacht, wat moet ik nu doen?

In onze algemene voorwaarde kun je ons klachten regelement vinden. Hierin word uitgebreid omschreven wat je kunt doen indien je ergens tegen aan loopt. Wij doen ons uiterste best je klacht of probleem zsm op te lossen. Algemene voorwaarden

Om miscommunicatie en juridisch juist te handelen, gaan wij niet in op klachten of problemen in die via social media openbaar gemaakt worden.